ســــــــروش

بیاد پاسدار شهید مهندس مسعود سروش

ســــــــروش

بیاد پاسدار شهید مهندس مسعود سروش

ســــــــروش

آن روزها دانشجویان مبارز تعدادشان در هر دانشگاه به تعداد انگشتان یک دست نمی رسید، زیرا سرکوب ها بشدت وحشیانه بود و تقریباً اگر کسی بوسیله ساواک دستگیر می شد دیگر امیدی به بازگشتش نبود، روزی یکی از دوستان مسعود که دانشجوی مدرسه عالی (دانشگاه) بیمه بود از او می خواهد برای شکستن جو اختناق حاکم بر این دانشگاه کاری بکند، چند روز بعد موقع نهار، مسعود به همراه چند تن از دانشجویان، خیلی عادی وارد غذاخوری این دانشگاه می شوند، و بعد از چند دقیقه شروع می کنند با هم کتک کاری کردن، بقیه دانشجو ها هم که می دانستند ماجرا چیست بعد از کتک کاری های ساختگی و هیاهو و سر صدا از غذا خوری خارج شده و شروع می کنند شعار دادن علیه رژیم شاه، و تا گارد دانشگاه به خود بیاید جمعیت دانشجویان از دانشگاه خارج می شوند و مسعود را فراری می دهند. از آن پس نیز تلاش های او در دانشگاه برای مبارزه با انحرافات فکری گروهک ها و طرفدارانشان، خاطرات عجیب و شیرینی را برای دوستانش به یادگار گذاشته است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و در آنجا هم خوش درخشید و به همین دلیل تا زمان شهادتش او هیچگاه نتوانست موافقت فرماندهی را برای حضور در جبهه بدست آورد پس بناچار در اسفندماه سال 1360 مرخصی گرفت و برای شرکت در عملیات فتح المبین بصورت ناشناس به منطقه رفت و در اولین ساعات فروردین سال 1361 در منطقه شوش، جبهه عنکوش به همراه حدود بیست نفر از اعضاء گروه تخریب که در قطار به مقصد اهواز با آنها آشنا شده بود مورد اصابت گلوله تانک قرار گرفت و به شهادت رسید.

جوانی بسیار با نشاط بود و همواره اولین چیزی که در ذهن همه دوستانش از او به یادگار مانده است بذله های شیرین و و زیرکانه او بود، اعتقاداتش بسیار محکم بود، در اعمال و رفتارش بسیار دقیق بود و احکام فقهی را بر اساس رساله امام خمینی(ره) می دانست و عمل می کرد، به همین دلیل دوستانش بعد از شهادت اش نام فرزند رساله را بر وی گذاردند، او عاشق ادعیه و زیارات ائمه علیهم السلام بود و در وصیتنامه اش خواسته تا دعای ندبه و زیارت عاشورا را برایش بخوانند.

پیام های کوتاه

۱۹ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

"اللهم العن اول ظالم ظلم حق خمینی و آخر تابعا له علی ذالک . . . اللهم العنهم جمیعا " خدایا لعنت کن اولین کسی را که با دروغ بستن به خمینی ظلم کرد و کسانی که با تبعیت از این روش به او ظلم کردند، . . . خدایا همه را لعنت کن

مردم ایران از سال 1342 تا امروز به پای عهدشان با خمینی ایستاده اند این عهد را با خون عزیزترین فرزندان شان امضاء کرده اند آنها امامشان را از راه دل می شناسند نه از راه خاطرات دروغینی که افراد پس از رحلت ایشان به فراخور حال سیاسی اشان می بافند، البته درک این ارتباط برای کسانی که جز به طمع قدرت سخن نمی گویند مقدور نیست اما بقول شاعر عرض خود میبری و زحمت ما میداری.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۲ ، ۱۰:۵۹
محسن سروش

مدت هاست نگران تحریف سخنان بنیانگزار نظام جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (س) هستیم، و مدت هاست سنگربان این جبهه یعنی موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی را در غفلت و خواب می یابیم ، در طول سالهای پس از دوم خرداد بارها انتسابات ناروایی به ایشان داده شد اما موسسه نه فقط اقدامی در جهت حفظ نظرات و تبیین مواضع ایشان نکرد بلکه به نگاه های منتظر مردم نیز اعتراض کرد. اکنون نیز بدنبال انتساب ناروای هاشمی رفسنجانی به ایشان در خصوص حذف شعار مرگ بر آمریکا باز هم موسسه خود را به خواب زده و استدلال می کند که انتسابی انجام نشده تا من دفاع کنم!!!.

اما بدلیل سیل اعتراضات مردم و مسئولین علیه هاشمی او مجبور شد بگوید این مطلب بدون هماهنگی با من در سایت منتشر شده است!!!.

اکنون بنظر می رسد برای چرخاندن زاویه نگاه ها از سمت آقای هاشمی به سمتی دیگر لازم بود اتفاقی تازه بیفتد و آن اظهارات سخیف نعیمه اشراقی بود که تا حدودی بار این وظیفه را بر دوش کشید، اما مردم ما آنروز که نظام پادشاهی را در سال 1357 سرنگون ساخت از امام خود آموخت که در نظام پادشاهی موروثی ، فرزند شاه روزی شاه خواهد شد و وارث همه خیانت ها و خود عامل خیانت هایی تازه و به همین دلیل است که قرار نیست فرزند امام بدون وجود لیاقت های شخص خود، صرفاً بدلیل موروثی، صاحب منصبی خاص و یا موقعیتی متمایز از آحاد جامعه قرار گیرد. و البته از او چنین انتظاری نیز نباید باشد ، و حتی در زمان حیات خود حضرت امام دیدیم که فرزند شهید حاج مصطفی خمینی بدلیل همین بی فضیلتی با دستور خود حضرت امام دستگیر و حتی از طرف ایشان سفارش شد که اگر هنگام دستگیری اگر او دست به اسلحه شد، او را با تیر بزنید و متاسفانه بیش از دو دهه است که سید حسین خمینی آستان بوس کاخ سفید است و هر از گاهی استخوانی هم نصیبش می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۲ ، ۱۹:۰۰
محسن سروش


عید بندگی خدا و دشمنی شیطان مبارکباد

ای مرگ بر آمریکا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۲ ، ۱۴:۳۰
محسن سروش

نظرتون رو راجع به مهدکودک برامون بنویسید، مهدکودک خوب باید چه جوری باشه؟

مهدکودک چه نقشی تو رشد بچه ها داره؟

آیا شما از روی ناچاری بچه رو به مهدکودک می سپرید؟

هرچی که به نظرتون می رسه در مورد مهدکودک برامون بنویسید

ممنون.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۲ ، ۱۸:۳۹
محسن سروش

با گذشت اندکی از شروع بکار دولت آقای روحانی پیش بینی ها در خصوص نقش حزب کارگزاران و شخص هاشمی رفسنجانی در این دولت به منصه ظهور رسید ، اما شاید بعضی فکر می کردند نقش حزب کارگزاران نقش ژنرالهای دولت هاشمی رفسنجانی در دولت آقای روحانی تکرار خواهد شد اما بزودی معلوم شد که حضور این ژنرالهای پیر برای فراهم سازی زمینه های حکومت سرلشکر هاشمی رفسنجانی است ، و ابداً قرار نیست در این دولت روحانی کاره ای باشد ، بدین ترتیب یکبار دیگر سرلشکر هاشمی رفسنجانی رای مردم را به نفع خود و خانواده محترمشان مصادره فرمودند و پا را فراتر نهاده به وزارت کشور برای تعویض استانداران فشار وارد می کند و در آخرین اقدام نظرات حضرت امام را در خصوص مبارزه با آمریکا به وضوح تحریف می کند.

خوشبختانه صدای امام هنوز در گوش و دل مردم ایران نمرده اما هاشمی فراموش کرده که علاوه بر انبوه سخنرانی های حضرت امام وصیتنامه ایشان همه چیز را روشن کرده است.

برای شخص آقای هاشمی بسیار متاسفیم، زیرا او از قافله انقلاب جا مانده و بعید است با این فاصله دیگر هرگز بتواند خود را به این قافله نور برساند.

یا علی.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۲ ، ۰۹:۴۶
محسن سروش

هنگام ورود به خاک بقیع، کفشهایت را که درمی‏آوری و پایت خاک این مزار را لمس می‏کند، دلت هم می‏شکند. قبور بی‏سایبان مانده در برابر آفتاب، داغت را تازه می‏کند و بر غمی کهن و دیرین، اشک می‏ریزی و بغض مانده در گلو را در هوای بقیع، رها می‏کنی. رنج‌نامه‌ی نانوشته شیعه، بر خاک و سنگ این مزار، گویاتر از هر زمان است


وصیت بی سابقه امام باقر(ع)

از لحاظ تاریخى، این روزها روزهاى نشاندار و بزرگى است: شهادت امام باقر (علیه‌السّلام) که یک شهادت داراى پیام بود؛ لذا خود امام باقر وصیت کرد که بعد از او تا ده سال در منا به مناسبت این رحلت، یادبود برپا شود. در میان ائمه‌ى ما این بى‌سابقه است، بى‌نظیر است. یاد امام باقر، یعنى یاد سر برآوردن حیات دوباره‌ى جریان اصیل اسلامى در مقابله‌ى با تحریفها و مسخهائى که انجام گرفته بود.  (بیانات در دیدار جمع کثیرى از بسیجیان کشور 04/08/1388)


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۲ ، ۰۷:۵۷
محسن سروش











آقای هاشمی چرا روز عزل بنی‌صدر مخالف مرگ بر آمریکا نبود؟/خاطره مرحوم گلپایگانی، حاشیه‌ی دیگری دارد که هاشمی نقل نمی‌کند/آیت الله مشکینی فرمود: مرگ بر ضد ولایت فقیه شعار زمان ظهور هم هست



چطور می شود مرجع تقلیدی مثل آیت الله العظمی گلپایگانی تذکّری بدهند و خواسته‌ای داشته باشند، و امام نسبت به آن خواسته هشت سال بی تفاوت بمانند!؟ مرجعی مثل آیت الله العظمی گلپایگانی(رحمت الله علیه) فقیه مبارزی است که همراه و همگام امام بود، بیانیّه و اطّلاعیه می داد و احترام فوق العاده ای برای امام قائل بود و همینطور امام نسبت به ایشان. یک مرجعی بیاید پشت سر حذف یک شعاری، بعد امام هم هیچ ترتیب اثر ندهد! پس معلوم می شود که در این وسط یک اتفاقی رخ داده است که آن را جناب آقای هاشمی بیان نکردند. آقای هاشمی باید حواشی این ماجرا را هم نقل می کردند.

به گزارش رجانیوز، حجت الاسلام و المسلمین صالحان در جلسه اخلاق و معارف که چهارشنبه هر هفته با حضور جمعی از جوانان نخبه و مدال آوران کشوری و جهانی تشکیل می شود، پس از شرح فرازی از مناجات محبّین مواردی را درباره سخنان یکی از مسئولین نظام درباره دو شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر ضد ولایت فقیه بیان کرد.

وی بعد از بیان خوف نفسی و خوف عقلی و جمع بین محبّت و مهاوت و خشیّت به مناسبت ذکر آیه «وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ»( سوره احزاب، آیه39) گفت: «در این چند روز گذشته خاطراتی از یکی از مسئولین نظام جناب آقای هاشمی رفسنجانی در سایتشان نقل شده که اگر کسی اندک بصیرتی داشته و روح غیرت دینی در او زنده بوده و از وضعیّت امّت اسلام و بیداری اسلامی آگاهی نسبی داشته باشد، نمی تواند در برابر چنین سخنان و نقل خاطراتی آرام بگیرد و به تنویر افکار عمومی خصوصاً نسل جوان که از رویش های انقلابند، نپردازد.»

در ادامه متن سخنان حجت الاسلام و المسلمین صالحان آورده شده است:
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۲ ، ۰۷:۵۰
محسن سروش

سیما فکر: هنرمندان بسیاری نگران رشد بی حد و حصر دست درازی بشر به منابع طبیعی روی زمین هستند، آنها با هنر خود سعی می کنند که به ما هشدار بدهند. «استیو کاتز» در انیمیشن هشدار دهنده و انتقادیِ «بشر»، از اصلاح انسان زیاده خواه امروزی ناامید شده و راه پایان دادن به این چرخه مخرب را جایی ورای زمین دانسته است!

در اینجا ببینید:


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۹۲ ، ۱۷:۱۱
محسن سروش

از داشتن آرزو برای دریافت آرم مخملی سپاه تا پخش فیلم دیدار رهبر انقلاب با «لشکر خوبان»

آیین رونمایی از تقریظ حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «لشکر خوبان» شب گذشته در سالن غدیر تالار وزارت کشور برگزار شد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۹۲ ، ۱۰:۳۹
محسن سروش

می رسد قصه به آنجا که علی(ع) دلتنگ است
می فروشد زرهی را که رفیق جنگ است
چه نیازی دگر این مرد به جوشن دارد
وان یکاد از نفس فاطمه (س) بر تن دارد

این روز عزیز که روز شادی ائمه (ع) است بر شما مبارک باد هدیه اتان را از لینک زیر بگیرید.


http://mov1.tebyan.net/1388/08/shabearoosi-haydarozahra.wmv61063.flv


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۲ ، ۱۶:۵۵
محسن سروش